قهوه مهمت افندي چيه؟

در سايت كافه باز ميتوانيد بهترين مطالب راجب قهوه را مطالعه كنيد.

قهوه مهمت افندي چيه؟

۳ بازديد

آن ها با كمك تكنولوژي هاي جديد براي بسته بندي قهوه هاي خود توانستند در تركيه و ديگر كشور هاي جهان قهوه مهمت افندي را مشهور سازند. در همان سالهايي كه زبان شيرين فارسي در شبه قاره هند، دورۀ زوال خود را ميپيمود ، بودند كساني همچون محمّد غوث خان بهادر مشهور به اعظم كه مجالس مشاعرهاي برپا كنند و شاعران را گرد هم آورند وبه حفظ و دوام اين زبان در كرناتك(هند جنوبي) كمك كنند. اين نوشيدني همچنين حاوي يك نوع فيتوكميكال «مادهي شيميايي گياهي» است كه به كاهش خطر ابتلا به سرطان سينه با گيرندهي استروژن منفي منجر ميشود. يك مطالعه نشان داد كه كافئين قلب را تحريك ميكند به شيوهاي كه موجب پمپاژ خون بيشتر از حد معمول ميشود. كافئين سيستم عصبي را تحريك مي كند و كافئين عملكرد فيزيكي را به طور ميانگين 12-11 افرايش دهد پس قبل از شروع روز يك فنجان قهوه بنوشيد. گيرندههاي استروژن، پروتئينهايي در سلولها هستند كه وقتي توسط استروژن تحريك ميشوند، به تنظيم فعاليت ژنهاي خاصي كمك ميكنند. يك مطالعه كه توسط محققان در دانشكدهي دكتري دانشگاه مينهسوتا «UMMS» و دانشكدهي بهداشت عمومي انجام شد، نشان داد كه آنتياكسيدانها حاوي آنزيمي هستند به نام گلوتاتيون پراكسيداز يا GPx ۳ كه داراي مزاياي حياتي براي افرادي است كه كلسترول HDL كمي دارند.

اين گروه وظيفه­ توزيع و نشر ايدئولوژي و جذب پيروان را در لايه­هاي مياني و پاييني جامعه و ساماندهي آن­ها را بر عهده دارند. كافئين موجود در قهوه ترك تأثيرات مثبتي بر عملكرد ريهي افراد غير سيگاري دارد. آنتياكسيدانهاي موجود در قهوه حاوي خواص ضد سرطان هستند كه به كاهش التهاب ايجاد كنندهي برخي تومورها كمك ميكنند. مطالعهي ديگري نيز به اين نتيجه رسيد كه مصرف قهوه ريسك ابتلا به سرطان روده را كاهش ميدهد. ماده 290 ق.م.ا. كه بيانكننده­ي جنايت عمدي است در بند الف مقرر ميدارد: «هرگاه مرتكب با انجام كاري قصد ايراد جنايت بر فرد يا افرادي معين يا فرد يا افرادي غيرمعين از يك جمع را داشته باشد و در عمل نيز جنايت مقصود يا نظير آن حاصل شود، خواه كار ارتكابي نوعاً موجب آن جنايت يا نظير آن بشود، خواه نشود.» در اين بند آنچه كه براي تحقق قتل عمدي لازم و كافي است، قصد كشتن انسان معين است. بيشتر عموم مردم فكر مي كنند كه اين كار براي تميز كردن كام قبل از نوشيدن قهوه است درحاليكه علت اصلي آن براي سلامتي است! اين يافتهها طي پژوهشي در دانشگاه جورجيا نيز تكرار شدند كه در آن، شركتكنندگان با مصرف قهوه تا ۴۸ درصد از درد ماهيچهايشان را كاهش دادند؛ اين در حالي است كه ميزان كاهش درد توسط داروهاي ناپروكسن و آسپيرين به ترتيب ۳۰ و ۲۵ درصد بوده است.

رفته رفته, شمارى از پيشنمازها نيز در گردهماييها حاضر شدند. دراين نوشتار علاوه بر اين كه مهمترين خواص قهوه ترك را بيان ميكنيم با روش دم كردن و طرز تهيه قهوه ترك نيز آشنا ميشويم و تاريخچه مختصري هم ازآن را ميخوانيم. مطالعهاي كه در بين ۴۸۹۷۰۶ نفر از مردان و زنان انجام شد، نشان داد كه خطر ابتلا به سرطان رودهي بزرگ در افرادي كه ۴ تا ۵ فنجان قهوه در روز مصرف ميكنند، ۱۵ درصد كمتر است. خطر ابتلا به سرطان روده در كساني كه ۴ فنجان قهوه يا بيشتر در روز مينوشند ۱۷ درصد كمتر است، و خطر ابتلا به اين سرطان در كساني كه چهار تا پنج فنجان قهوهي بدون كافئين در روزدمينوشند، ۲۱ درصد كمتر است. خطر ابتلا به ديابت نوع دو در افرادي كه در طول يك دوره ۴ ساله هرروز بيش از يك فنجان قهوه مصرف كردهاند، نسبت به افرادي كه تغييري در مصرف قهوهي خود ايجاد نكردهاند، ۱۱ درصد كمتر است، در حاليكه خطر ابتلا به ديابت در كساني كه ميزان مصرف خود رابه كمتر از يك فنجان در روز كاهش داده بودند، يك افزايش ۱۷ درصدي نشان داد. با اين حال، توصيه ميشود فقط قهوه سياه مصرف كنيد، زيرا هنگاميكه به نوشيدنيتان شكر و شير اضافه كنيد، در واقع كالري و قند رابه نوشيدني خود اضافه ميكنيد؛ و به اين ترتيب فوايد اين نوشيدني را از بين ميبريد.

سبب ديگر آن است كه مدلولهاي آچار و ليچار و كامه، واقعي و درنتيجه تغييرپذيرند و بهسادگي با افزودن و كاستن كمي شكر يا سركه يا نمك آنها را از حوزة يكي از سه واژه ميتوان خارج كرد و ذيل واژة ديگر برد يا تحت شمول هر دو يا هر سه واژه قرار داد. 6. زماني كه قهوه شروع به گرم شدن ميكند حباب هاي كوچك روي آن شكل ميگيرد و كف فوم مانندي، روي قهوه را ميپوشاند از قاشق استفاده كنيد و كف روي قهوه را داخل فنجان بريزيد و قهوه را دوباره روي حرارت قرار دهيد. « دريا چون ديگ نيل نيم جوش، سنگين و غليظ، از پاي ساحل راه افتاده بود و در كرانة افق فروكش كرده بود و سوز خورشيد روي آن جوش ميزد» ( تنگسير،ص27). نحوه مرحله به مرحله دم كردن و روش تهيه قهوه ترك اصيل با يك كف مرغوب به سبك اهالي استانبول روي گاز به علاوه ترفندهاي مهم دمآوري قهوه ترك را از سايت Foolproof Living در مجله كوروش بخوانيد. البته پس از چند سال كه روابط دو كشور تركيه و يونان به تيرگي گراييد ودر سال ۱۹۵۵ تركيه تعداد زيادي از يونانيان را از استانبول اخراج كرد يونانيان در برابر هر واژهاي كه در مكالمات روزمرهشان از زبان تركي آمده بود يا نام تركي بر آن داشت واكنش شديد نشان دادند و همهي را از زبانشان حذف كردند و قهوه ترك هم از اين قافله بي نصيب نبود ودر نهايت درسال ۱۹۷۴ پس از حمله تركيه به قبرس، يونان بطور دائمي “قهوه يوناني” را بعنوان نام قهوه ترك به رسميت شناخت و ناميد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.